Choose language

BTI | Samhandlingsverktøy

BTI - Bedre tverrfaglig innsats

En samarbeidsmodell som sikrer koordinert innsats overfor barn, unge og familier

En ung jente blåser på en løvetann, og frøene spres i vinden, som et symbol på hvordan BTI-metodikken fremmer samarbeid og bedre tverrfaglig innsats for barns utvikling. En ung jente blåser på en løvetann, og frøene spres i vinden, som et symbol på hvordan BTI-metodikken fremmer samarbeid og bedre tverrfaglig innsats for barns utvikling.

BTI-modellen

BTI (bedre tverrfaglig innsats) er en samarbeidsmodell for tidlig intervensjon og tverrfaglig samarbeid. Den er egnet for tjenester som møter barn, unge og foresatte det er knyttet undring eller bekymring til. BTI består av to hovedelementer; en handlingsveileder og Stafettloggen. Hensikten med BTI-modellen er å kvalitetssikre helhetlig og koordinert innsats uten at det blir brudd i oppfølgingen.

Hva bidrar BTI til?

  • Tidlig innsats, samordning og medvirkning
  • Oversikt over handlingsforløp 
  • Sporing av svikt i samhandling mellom tjenester på lokalt, regionalt og statlig nivå.
  • Beskrivelse av hvordan samarbeidet kan tilrettelegges på tre ulike nivåer, avhengig av innsatsens omfang og antallet tjenester og instanser involvert.

Handlingsforløpet

 

  • Nivå 0: Grunn til bekymring? Gå til nivå 1?

  • Nivå 1: Avklaring med foresatte: Innsats settes inn? 

  • Nivå 2: Skisse av samarbeid og koordinering mellom (fortrinnsvis) 2 tjenester.

  • Nivå 3: Mer omfattende beskrivelse av tverrfaglig samarbeid og koordinering mellom flere tjenester.

Med Flyt Samspill får du samhandlingsverktøyet du trenger for målrettet arbeid med blant annet BTI. BTI og Stafettloggen er et dynamisk og levende hjelpemiddel som utnytter de mulighetene et nettbasert verktøy gir.

Lurer du på noe?

Har du spørsmål, innspill eller trenger du hjelp? Vårt team av erfarne eksperter er klare til å assistere deg med hva det måtte være. La oss sammen finne de beste løsningene for dine behov. Vi er her for å hjelpe deg.