Choose language

Flyt Helse og Visma Profil | Journalsystem

Responssenter

Integrasjon med EPJ pasientjournal

Kvinne med hodetelefoner som jobber på et responssenter, yter rask og pålitelig kundestøtte. Med integrasjon mot Flyt Helse for bedre vurdering av behovet for hjelp. Kvinne med hodetelefoner som jobber på et responssenter, yter rask og pålitelig kundestøtte. Med integrasjon mot Flyt Helse for bedre vurdering av behovet for hjelp.

Digitalt responssenter for drift av alarmmottaket

Fagfolkene på Responssenteret trenger tilgang til nødvendig innsikt om brukerne, slik som navn, adresse og relevante tjeneste- og helseopplysninger. Flyt bidrar med denne nøkkelinformasjonen gjennom en integrasjon mot elektronisk pasientjournal (EPJ). Slik kan fagfolkene på Responssenteret gjøre en bedre vurdering av behovet for hjelp samt oppdatere journalen.

Informasjon som utveksles mellom EPJ og Responssenter:

  • Navn og fødselsnummer på bruker/tjenestemottaker
  • Sivilstatus og språk
  • Adresse og organisatorisk tilhørighet
  • Kontaktperson (pårørende/fastlege etc.)
  • Grunnleggende tjenesteopplysninger
  • Tidspunkt forrige besøk og informasjon om neste planlagte besøk (hjemmesykepleie)
  • Mulighet til å skrive rapport til Visma Profil fra Responssenter

 

Bedre kontroll og rask respons med responssenter-tjenesten

Tidlig forskning viser at responssentre i Norge og Norden har en avklaringsgrad på mellom 70 og 90 prosent og kan redusere antall henvendelser til hjemmetjenesten betydelig. Et responssenter bemannet med fagpersoner  vil gjøre det mulig å respondere raskere og mer koordinert. Det vil også være enklere å ivareta informasjonssikkerhet og personvern, da alle alarmer rutes inn mot en sentral. Værnesregionen er i gang med Norges første responssenter og deler sin opplevelse av prosessen de gikk igjennom. 

Responssenteret samlokaliserer drift av alarmmottak

Det er stadig flere typer velferdsteknologi-alarmer tilgjengelig fra ulike leverandører. For å håndtere disse mer effektivt, og samtidig øke kvaliteten på responsen, anbefaler Helsedirektoratet å opprette et samlokalisert og digitalt responssenter for drift av alarmmottaket.

Lurer du på noe?

Enten du har spørsmål om våre produkter, tjenester, eller trenger veiledning, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vårt dedikerte team er alltid klar til å assistere deg.