Flyt Helse
Digihelse
Et styrket samarbeid mellom tjenestemottakere, pårørende og ansatte med digital innbyggerdialog
Digihelse - et løft for hjemmetjenesten
Digihelse innbyggerdialog gjør det mulig for kommunene å etablere brukervennlige, digitale innbyggertjenester på en felles nasjonal plattform.
Verktøyet skaper en sømløs kommunikasjonskanal mellom innbyggere og helsepersonell, som effektiviserer informasjonsflyt og forbedrer kvaliteten på tjenestene. Ved å gi innbyggerne tilgang til helseopplysninger, muligheten til å bestille tjenester, og sende meldinger til hjemmetjenesten direkte via en sikker digital løsning, styrkes samhandlingen og effektiviteten i tjenestetilbudet.
Tilgjengelige tjenester:
- Meldinger mellom innbyggere og tjeneste
- Oversikt over avtalte og gjennomførte besøk
- Mulighet for avbestilling
- Varsler om gjennomførte besøk
Forventede gevinster
Gevinster for innbyggeren, pårørende og tjenestemottaker
- Enklere tilgang til tjenesten
- Bidrar til forutsigbarhet og oversikt
- Et funksjonelt verktøy for å styrke brukermedvirkning
- Gjør det enklere for pårørende å involvere seg
- Tilbyr oppdatert digital kommunikasjon,
- Sikker kanal for informasjonsutveksling
Gevinster for ansatte, fagarbeider og sykepleier
- Tidsbesparende
- Færre henvendelser om informasjon kan finnes digitalt
- Dialogen lagres og kan journalføres
- Bidrar til å redusere bomturer
- Gir enkelt beskjeder fra tjenesten til tjenestemottakere eller pårørende
- Fanger lettere opp helserelaterte og personlige behov
Gevinster for samfunnet
- Felles portal for møte mellom innbyggere og helse- og omsorgstjenestene
- Bidrar til å mobilisere ressursene som ligger hos innbyggerne
- Reduserer tidsbruk på noen områder
- Bidrar til forebygging ved å fange opp problemer tidlig
- Det er gjort gevinstanalyser for bruk av løsningen. Rapportene kan du lese her »
Hvordan komme i gang med Digihelse
Helsedirektoratet og KS har satt opp en rekke gode tips og råd for hvordan kommunen kan komme i gang med løsningen. Les mer om hvordan kommunen din kan komme i gang.
Løsningen er tilgjengelig for kunder som benytter Flyt Helse. Digihelse forutsetter bruk av helsenorge.no og ID-porten for tjenestemottaker eller pårørende, mens fagpersoner i kommunen forholder seg til Flyt Helse og nye funksjoner i løsningen.
Ønsker du mer informasjon om løsningen og hvordan din kommune kan komme i gang, ta kontakt.
Lurer du på noe?
Enten du har spørsmål om våre produkter, tjenester, eller trenger veiledning, ikke nøl med å ta kontakt med oss. Vårt dedikerte team er alltid klar til å assistere deg.