Choose language

Flyt Sosial | Saksbehandlingssystem

Saksbehandling for sosialtjenesten i Nav

Få mer tid til å følge opp brukere med skytjenesten Flyt Sosial

En ung kvinne smiler og holder et glass vann mens hun sitter i samtale med en saksbehandler fra sosialtjenesten i et lyst rom. De to har en tillitsfull dialog, og saksbehandleren tar notater, noe som tyder på et profesjonelt møte innen sosialt arbeid. En ung kvinne smiler og holder et glass vann mens hun sitter i samtale med en saksbehandler fra sosialtjenesten i et lyst rom. De to har en tillitsfull dialog, og saksbehandleren tar notater, noe som tyder på et profesjonelt møte innen sosialt arbeid.

Fagløsning for sosialtjenesten og NAV

Flyt Sosial er utviklet for å møte framtidens krav til sosiale tjenester. Med sikre, brukervennlige løsninger og tett samarbeid med kommuner og myndigheter, gir vi NAV-veiledere mer tid til å følge opp brukerne. Flyt Sosial fornyer arbeidsmåter og styrker tjenestene – til nytte for både fagfolk og innbyggere.

Få mer tid til å følge opp brukere

Integrering av avansert teknologi, automatisering, kunstig intelligens og smartere arbeidsflyt lar Nav redusere tid på manuell saksbehandling. Det frigjør samtidig tid til andre oppgaver.

 

Dette gjør at veiledere kan fokusere mer på personlig tilpasset oppfølging, og mindre på administrative oppgaver.

Forenkle drift og oppdatering

Flyt Sosial er en skyløsning som driftes og oppdateres av Visma Flyt. Det betyr at dere kan fokusere på andre driftsoppgaver mens vi tar ansvar for oppdateringer og sikkerhetsoppdateringer.

 

Slik sikrer dere at Nav-kontoret alltid har tilgang til den nyeste funksjonaliteten og beskyttelse mot sikkerhetstrusler.

Ivareta nasjonal lovgivning, krav og standarder

Med Flyt Sosial får dere et saksbehandlingssystem som følger nasjonal lovgivning og gjeldende føringer. Systemet støtter saksbehandling etter lov om sosiale tjenester, inkludert søknader om økonomisk sosialhjelp.

 

Det dekker også råd og veiledning, frivillig gjeldsrådgivning og Kvalifiseringsprogrammet (KVP).

Flyt Sosial i bruk

Se hvordan Flyt Sosial håndterer saksbehandling, dokumentasjon og samhandling på en smart måte.

Mulighetene med Flyt Sosial

Enkel behandling av søknad

Med integrasjon mot alle Digisos-komponentene gir Flyt Sosial brukere mulighet til å søke om sosialhjelp digitalt. Enkelt for søkerne og enkelt for veilederne.

Smart saksbehandling

Flyt Sosial sitt intuitive grensesnitt og oppbygning fører veiledere smidig gjennom gangen i en sak. Fra enkeltoppgaver som løses hver for seg, til at veilederne har fokus på hele saksgangen fra start til slutt.

Sømløs integrasjon

Flyt Sosial integrerer med nasjonale komponenter som Digisos, Inkassoregisteret for gjeldsrådgivning, KS Innbyggerdialog, FREG og eSignering.

Ledelses- og styringsverktøy

I Flyt Sosial kan rapporter og statistikk enkelt hentes ut av løsningen. Disse tilpasses ut ifra deres behov og kommunens ønsker. Det gjør det enklere å følge med på hva som skjer i tjenesten til enhver tid.

Sikkerhet

Sikkerhet er en av våre viktigste prioriteringer, og en sentral del av all produktutvikling i Visma Flyt. Det er helt essensielt at dere kan stole på oss med sensitive data og personopplysninger. Flyt Sosial har nivå 4-pålogging, oppfyller krav til GDPR og har finmasket tilgangsstyring.

Kunstig intelligens

I Visma Flyt har vi et dedikert team som jobber for å utvikle KI-løsninger for fagsystemene våre. I Flyt Sosial skal KI utføre rutineoppgaver, slik at veiledere får mer tid til brukerne. For eksempel automatisk registrering av innkommende post.

To kommunalt ansatte samarbeider foran en bærbar datamaskin, og diskuterer funksjonaliteten i Flyt Samspill. Et digitalt samhandlingsverktøy som forenkler tverrfaglig samarbeid og koordinering av tjenester i kommunen.​

Samhandling

Tverrfaglig samarbeid i kommunen

Flyt Sosial tilrettelegger for tverrfaglig samarbeid gjennom integrasjon til det digitale samhandlingsverktøyet Flyt Samspill.

Med Flyt Samspill får din kommune et modernisert verktøy som bidrar til effektiv samhandling mellom flere instanser i kommunen. Det være seg sosialkontoret, eldreomsorgen eller helt andre hjelpeapparat.

Tverrfaglig samarbeid er helt avgjørende og bør være en grunnleggende metode for å hjelpe mennesker. Det gjelder særlig dem som er i ferd med, eller allerede har, falt utenfor samfunnet.

Smilende team av profesjonelle i et møte med Flyt, som diskuterer løsninger og samarbeid. En kompetansepartner i fokus, som hjelper bedrifter med å forbedre sine forretningsprosesser gjennom ekspertise og innovative løsninger.

Kompetansepartner

Hva får dere når dere velger et fagsystem fra Flyt?

I tillegg til å levere markedsledende fagsystemer, legger vi vår ære i å være deres kompetansepartner. Det betyr at hos oss møter du dedikerte konsulenter med solid faglig og teknisk kompetanse.
Du møter også prosjektledere med bred erfaring fra å implementere fagløsninger i kommunene.

Med Flyt som kompetansepartner får dere:

  • Support tilgjengelig for spørsmål, helt gratis.
  • Oppfølging fra et dedikert team med konsulenter, kundekontakt og prosjektleder.
  • Tilpasset opplæring, per rolle, i innføringen.
  • Tilgang til Community for diskusjon med fagfeller og informasjon fra oss.
Illustrasjon av en digital saksbehandlingsløsning med sjekklister, person- og dokumentikoner, samt tydelige avkryssingsmerker, som symboliserer strukturert og effektiv saksbehandling.

Flyt Common plattform

En plattform for mer effektiv utvikling

Flyt Sosial er utviklet på en velutprøvd plattform for kommunale fagløsninger i Norge. Denne plattformen har vært i bruk i blant annet Flyt PPT, Flyt Skole og Flyt Barnehage siden 2010-tallet.

Det å være en del av et større økosystem for skybaserte fagsystemer gir flere positive synergier. Utvikling i én fagløsning kan ved behov gjenbrukes av andre løsninger på samme plattform.

Plattformen tilrettelegger videre for virksom og sømløs kommunikasjon og informasjonsdeling mellom faginstanser.

Med pressede ressurser og økende behov for tjenester i Nav, må tjenesten utvikles for fremtiden. Det er avgjørende for å møte kommende utfordringer og krav på en bærekraftig måte. Flyt Sosial gjør det mulig for sosialtjenesten i Nav å håndtere flere oppgaver og følge opp flere brukere. Dette skjer uten at det går på bekostning av kvalitet eller brukeropplevelse.

Ved å fokusere på faglig kompetanse, pålitelig teknologi og praktiske løsninger, hjelper vi kommuner betjene sine lokalsamfunn best mulig.

Lurer du på noe?

Vårt team av erfarne eksperter er klare til å assistere deg med hva det måtte være. La oss sammen finne de beste løsningene for dine behov. Vi er her for å hjelpe deg.

Er du bruker av fagsystemet og trenger support? Ta kontakt med din fagkonsulent eller kanskje du finner svaret her »