Choose language

Flyt Sikker Sak | Saksbehandlingssystem

Sikker saksbehandling på krisesenteret

Trygg digital saksbehandling i skyen med Flyt Sikker Sak

Kvinne sitter alene og ser ned, tydelig preget av bekymring, illustrerer viktigheten av et effektivt krisesenter-saksbehandlingsystem for å gi nødvendig støtte. Bildet knyttes til behovet for digital saksbehandling som kan effektivisere hjelpen til personer i krisesituasjoner. Kvinne sitter alene og ser ned, tydelig preget av bekymring, illustrerer viktigheten av et effektivt krisesenter-saksbehandlingsystem for å gi nødvendig støtte. Bildet knyttes til behovet for digital saksbehandling som kan effektivisere hjelpen til personer i krisesituasjoner.

Sikker håndtering av personopplysninger ved krisesenteret

Krisesenteret har et tilbud for dem som utsettes for vold eller overgrep fra partner, familie eller nære relasjoner. Norske kommuner har plikt til å sørge for et krisesentertilbud til sine innbyggere. Etter krisesenterloven er de også ansvarlige for innholdet i krisesentertilbudet. Loven pålegger alle kommuner å tilby et helhetlig krisesentertilbud for kvinner, menn og barn utsatt for vold. Du kan lese mer om lov og regler for kommunens krisesentertilbud på Bufdir sine nettsider.

Helhetlig oppfølging ved krisesenteret krever systematisk kartlegging og en oppfølgingsplan tilgjengelig for flere ansatte. Dette krever en eller annen form for journalføring. Journalføring gjør også arbeidet mindre personavhengig og sårbart ved sykdom, ferie og annet fravær.

Med Flyt Sikker Sak får krisesenteret et journalsystem som tilfredsstiller krav til informasjonssikkerhet og personvern. Med Sikker Sak får krisesenteret et fleksibelt system hvor tjenesten selv bestemmer hvilke funksjoner den ønsker å benytte seg av. Fra det helt enkle, til det mer avanserte. Kodeverket tilpasses sammen med rådgiver fra Visma Flyt etter lokale behov og ønsker. I tillegg kan man ned på rollenivå bestemme hvilke funksjonalitet og hvilke tilganger i systemet den enkelte bruker skal ha. 

Sikker Sak gir kort sagt krisesenteret et skybasert responsivt journalsystem for sikker personregistrering, dokumentasjon og oppfølging. Løsningen har sikker pålogging og kan kobles opp for digital post samt mot digitalt arkiv i sikker sone om ønskelig.

Ønsker du mer informasjon om løsningen ta gjerne kontakt med oss, så hjelper vi deg videre.

Hovedgevinster

  • Sikrer god kontroll på GDPR
  • Ivaretar brukernes rettssikkerhet på en god måte
  • Forenkler krisesenterets kommunikasjon med andre instanser

Egenskaper

  • Autentisering GDPR (Normen krav)
  • KS Fiks, SvarInn / SvarUt eSignering
  • Dokumentasjon og samhandling
  • Skyløsning, dataflyt og API
  • Arkivering
  • Rapporter, statistikk og malverk
Renate Iversen profilbilde

Kundecase fra Romerike Krisesenter

GDPR og personvernet blir ivaretatt på en god måte

Romerike Krisesenter er et av krisesentrene som har tatt i bruk Flyt Sikker Sak for digital journalføring. Renate Iversen, HR-leder ved krisesenteret, er svært fornøyd med det nye fagsystemet og innføringen av Flyt Sikker Sak. Hun skryter spesielt av hvordan implementeringen ble gjennomført:

– En stor fordel var at Mari, vår fagkonsulent, har en fagbakgrunn som er relevant for vårt arbeid. Det gjorde henne til en god sparringspartner for hvordan Flyt Sikker Sak kunne bygges og tilpasses våre behov. Vi fikk se hvor fleksibelt, og hvor mange muligheter systemet faktisk har.

Renate Iversen trekker frem de største gevinstene med Flyt Sikker Sak på krisesenteret.

Lurer du på noe?

Vårt team av erfarne eksperter er klare til å assistere deg med hva det måtte være. La oss sammen finne de beste løsningene for dine behov. Vi er her for å hjelpe deg.

Er du bruker av fagsystemet og trenger support? Ta kontakt med din fagkonsulent eller kanskje du finner svaret her »